ПРЯМИЙ ПРОДАЖ – це реалізація товарів та послуг кінцевому споживачу за межами звичайних місць роздрібної торгівлі шляхом індивідуальної презентації товарів чи послуг.
 
Характерними рисами прямого продажу є безпосередній контакт зі споживачем у зручному для нього місці, демонстрація продукції та вичерпна консультація продавця щодо неї та можливостей бізнесу прямого продажу. При цьому основну роль у посередництві між компанією-виробником та кінцевим споживачем виконують незалежні продавці або дистриб’ютори, консультанти, представники, тощо. Прямий продаж може здійснюватись незалежним продавцем один-на-один або шляхом організації групової презентації.
 
Методом прямого продажу може продаватись будь-яка продукція та послуги. Найбільшу частку мають косметика й продукція для особистого догляду, товари для домогосподарства та здоров’я. Дещо менший сегмент займають продукти харчування та напої, дієтичні добавки, ювілейні вироби, одяг, книги, іграшки, товари тривалого використання й багато іншого. Часто методом прямого продажу реалізуються фінансові та комунальні послуги.
 
Більшість компаній прямого продажу реалізують продукцію власного виробництва.
 
ПЕРЕВАГИ ПРЯМОГО ПРОДАЖУ ДЛЯ ДИСТРИБ'ЮТОРА
  • Добра нагода зустріти нових людей і розширити своє коло знайомств
  • Гнучкий графік роботи, який дозволяє суміщати активну діяльність у прямому продажу з сімейними обов’язками або з навантаженням на основній роботі
  • Добра нагода підзаробити грошей
  • Шанс відкрити власний бізнес с мінімальним ризиком
  • Прибуток відповідає докладеним зусиллям 
 
Кожен може почати працювати і досягнути успіху з компаніями прямого продажу, незалежно від свого рівня освіти, досвіду, віку, фінансових ресурсів або фізичних можливостей. 
Близько 80% підприємців отримали свій перший досвід бізнесу саме в прямому продажі.
 
ПЕРЕВАГИ ПРЯМОГО ПРОДАЖУ ДЛЯ СПОЖИВАЧА
  • Можливість спробувати чи протестувати продукцію перед купівлею
  • Консультація та демонстрація відповідно до індивідуальних потреб
  • Персональна доставка до дому
  • Можливість повернути товар протягом передбаченого терміну
  • Безпосередній контакт та спілкування з продавцем
  • Наявність гарантій та післяпродажного обслуговування
  • Здійснення покупки у будь-який зручний час
 
Прямий продаж є зручним для споживачів продукції, які бажають мати альтернативу магазинам чи іншим традиційним закладам роздрібної торгівлі.  
 
Цей метод придбання продукції стає дедалі більш поширеним, адже разом з економією часу, що витрачається на покупки, він надає споживачу доступ до більш широкого спектру товарів, забезпечуючи відповідно високим рівнем сервісу.