ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

Понад 80 викладачів та студентів відвідали Форум практичних знань "Індустрія прямого продажу", організований за підтримки УАПП та Консорціуму з удосконалення менеджмент освіти. 

За останні роки прямий продаж дедалі частіше стає темою для навчальних курсів й академічних програм вузів різних країн. У тому числі в Україні, де асоціація прямого продажу ініціювала розробку відповідного курсу для вищих навчальних закладів. На цю пропозицію відгукнулися понад 55 університетів, які готові впровадити курс «Прямий продаж» в програми для маркетологів та інших економічних спеціальностей. Під керівництвом Юрія Робула, доцента Одеського національного університету імені І. Мечникова, створена робоча група, яка працює над підручником і детальною програмою такого курсу. Вже підготовлений глосарій, що включає сотні термінів, і кілька розділів підручника.

Форум практичних знань «Індустрія прямого продажу» включав презентації, які відповідали розділам майбутньому навчальному курсу. Вони докладно описували роботу компаній:

«Прямий продаж як форма реалізації товарів і послуг» (Олена Якимчук, менеджер з корпоративних зв'язків ТОВ "Емвей Україна"),

«Правові та етичні аспекти індустрії прямого продажу» (Інна Байдікова, менеджер з розвитку лідерства ДП "Оріфлейм Косметікс Україна"),

«Організація роботи компанії прямого продажу» (Олександр Пошивалов, менеджер з операційної діяльності «Нускін-Україна»),

«Взаємовідносини між компанією прямого продажу і дистриб'ютором» (Наталія Соловей, генеральний директор ДП "Фаберлік-Україна"),

«Взаємовідносини між дистриб'ютором і клієнтом» (Дмитро Мельницкий, менеджер філії ДП «Ейвон Косметікс Юкрейн»),

«Різновиди маркетингових планів компаній прямого продажу, їх переваги та недоліки», «Формування дистриб'юторської мережі» (Валерій Максимчук, засновник і президент Академії розвитку лідерства),

«Техніки прямого продажу» (Ольга Озерян, старший бізнес-тренер ТОВ "Мері Кей (Україна) Лімітед"),

"Система навчання та підвищення професіоналізму дистриб'юторів» (Анна Буракова, незалежний консультант, TNI-України).

«Форуми практичних знань надзвичайно корисні, - говорить Олена Голубенкіна, доцент кафедри маркетингу та логістики Одеської національної академії харчових технологій. - Фахівці-практики хотіли б поділитися своїм успішним досвідом, але вони не можуть побувати у всіх вузах, куди їх запрошують. Саме на таких форумах вони представляють свої знання зацікавленій аудиторії, яка збирається з різних університетів України».

Форум дозволив підняти на більш високий рівень розуміння суті прямого продажу викладачами, аспірантами та зацікавленими студентами вищих навчальних закладів України. Позиції для впровадження окремого курсу з прямого продажу стали сильнішими. Форум дав уявлення про практику ведення бізнесу компаніями прямого продажу, про стандарти, за якими працюють відомі транснаціональні компанії в десятках країн світу.

Такі форуми стимулюють студентів до написання тематичних дипломних чи курсових робіт, викладачів - до глибокого вивчення індустрії і передачі нових знань, написання статей та дисертаційних досліджень.

Ще одним результатом Форуму стало приєднання нових учасників до робочої групи зі створення навчального курсу «Прямий продаж».