УСПІШНИЙ БІЗНЕС: ЯК ЗРОБИТИ ТАК, ЩОБ ВДАЛОСЯ?
6 червня 2016 року за ініціативи компанії «Емвей Україна» та Американської торгівельної палати відбулася щорічна конференція щодо розвитку підприємництва в Україні «Успішне ведення малого і середнього бізнесу: як зробити так, щоб вдалося?»
 
Подія стала майданчиком для обговорення майбутнього українського малого і середнього бізнесу за участю експертів – підприємців, представників державних установ, галузевих асоціацій і громадських об’єднань. Цього року дискусія розгорнулася навколо ключових бар’єрів – як з боку держави, так і всередині самого бізнес-середовища, які стоять на шляху створення і розвитку власної справи.
 
В рамках конференції генеральний директор «Емвей Україна» Томаш Мурас представив результати шостого Глобального дослідження Amway про підприємництво (AGER 2015), в якому вперше визначено Індекс підприємницького настрою, а також вивчено питання страху зазнати невдачі як комплексного фактору, що стримує розвиток підприємництва.
 
Кілька цікавих фактів:
 
Індекс підприємницького настрою (Amway Entrepreneurial Spirit Index, AESI) в Україні склав 34, при цьому серед українців помітний гендерний дисбаланс: у чоловіків показник дорівнює 40, у жінок – всього 28. Загальний середньосвітовий показник становить 51. Індекс розраховується як сукупна оцінка за трьома параметрами: бажаність (наскільки респонденти прагнуть відкрити свою справу), здійсненність (наскільки респонденти вважають себе готовими до початку підприємницької діяльності) і стійкість до соціального тиску (наскільки респонденти можуть протистояти своєму соціальному оточенню, яке намагається їх відрадити).
 
63% українців у віці до 35 років хочуть відкрити свій бізнес, а Індекс підприємницького настрою в цій групі дорівнює 50 – це максимальний показник серед усіх вікових груп в Україні.
 
Власна справа для українців – це в першу чергу можливість додаткового доходу (31%), тоді як у світі на першому місці серед очікувань – незалежність від роботодавця, можливість бути керівником для себе (48%).
 
Головною рисою портрета підприємця в Україні є схильність керувати (78%), тоді як у світі на першому місці бажання вивчати нове (84%).
 
Ключовими факторами страху невдачі серед українців є фінансові зобов’язання/банкрутство (41% порівняно із 45% у 2013), загроза економічної кризи (26% порівняно із 23% у 2013) і правові наслідки (19% порівняно із 20% у 2013).
 
Томаш Мурас, генеральний директор ТОВ «Емвей Україна»: «Результати дослідження показують, що, незважаючи на економічну нестабільність і слабку державну підтримку бізнесу, молоде покоління налаштоване позитивно. Страх невдачі серед українців значно знизився і складає 69% порівняно із 77% у 2013 році та середньосвітовим 70%. Нам необхідно ще працювати над послабленням страху невдачі та більш позитивним сприйняттям бізнесу, оскільки українці наразі вбачають у ньому лише інструмент заробляння грошей, їм не вистачає чіткого бачення, як і навіщо робити свою справу та яку користь можна цим принести».
 
Про результати роботи державного сектору над покращенням бізнес-клімату повідомила Ксенія Ляпіна, голова Державної регуляторної служби України: «Сьогодні ми вже можемо запропонувати легкий шлях започаткування бізнесу – реєстрація підприємства займає не більше кількох годин, а от умови для бізнес-діяльності ще потребують

 більш глибоких реформ. При цьому найскладніше для нас питання – це кредитування і створення єдиної системи регуляції бізнесу. Однак високий показник страху невдачі – це не лише результат непростих умов ведення бізнесу, але й індикатор незнання підприємцями тих можливостей, які вже є в них сьогодні. Тому, крім реформ, для подолання цього страху ми маємо більше уваги приділяти інформаційній політиці і більше розповідати про існуючі бізнес-можливості».
 
Під час конференції було проведено дві панельні дискусії: на тему регулювання бізнесу «Податки, перевірки, регуляторна політика або Чого остерігаються підприємці» та на тему культури ведення підприємницької діяльності, прозорості і відповідальності самих підприємців «Культура бізнесу в Україні: проблеми формування і розвитку або Чому ми ігноруємо цю складову?». Учасники дискусій виокремили пріоритетні завдання для подолання страху невдачі і заохочення розвитку підприємницької діяльності в Україні:
 
Зниження адміністративного тиску на бізнес, стабільне податкове законодавство, а також спрощення державного контролю за бізнесом і трансформація органів контролю – вони мають не карати, а допомагати.
Створення інституцій для підтримки підприємництва, які забезпечуватимуть інфраструктуру для реалізації підприємницького потенціалу.
Впровадження європейського (компетентнісного) підходу до навчання, що спрямований на розвиток підприємницьких якостей і навичок (проактивність, ініціативність, комунікативні навички тощо), починаючи зі школи.
Формування правильної системи цінностей, аби підприємництво виконувало не тільки економічну, а й інші свої функції – соціальну, творчу, інноваційну.
Об’єднання зусиль навчальних інституцій, бізнесу та влади у створенні середовища, сприятливого для розвитку МСБ.
 
Андрій Гундер, президент Американської торгівельної палати в Україні, підсумував: «Ми вже почали робити перші кроки у правильному напрямку, і сьогодні навіть можемо похвалитися першими результатами. Однак нашим діям не вистачає певної єдності і упорядкованості, через що довгоочікувані зміни дещо пробуксовують. Необхідно виробити єдину стратегію розвитку підприємництва, яка б стала фреймом для усіх учасників процесу – держави, підприємців, бізнес-консультантів, представників освітньої сфери, інвесторів, задля досягнення єдиної мети – створення сприятливого бізнес-клімату в Україні. Тільки так наші дії стануть консолідованими і справді ефективними».
 
Спікери:
 
Андрій Гундер, президент Американської торгівельної палати в Україні;
Томаш Мурас, генеральний директор компанії «Емвей Україна»;
Іветта Делікатна, експерт з бізнес-комунікацій; радник Міністерства інформаційної політики України; модератор першої панельної дискусії;
Ксенія Ляпіна, голова Державної регуляторної служби України;
Андрій Єрашов, партнер проекту EasyBusiness;
Тетяна Коротка, заступник бізнес-омбудсмена;
Володимир Семеніхін, директор департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики;
Катерина Глазкова, виконавчий директор Спілки українських підприємців; модератор другої панельної дискусії;
Анна Жирун, старший консультант компанії EY;
Олександр Саврук, декан Києво-Могилянської бізнес-школи, кандидат економічних наук;
Володимир Демура, віце-президент Міжнародної торгівельної палати ICC Ukraine;
Наталія Катющенко, підприємець, переможниця конкурсу «Підприємницький талант України 2015».
 
Про компанію Amway
 
Amway – компанія прямого продажу з оборотом 9,5 млрд. доларів у світі. Штаб-квартира розташована в м. Ейда, штат Мічиган, США. Найбільша частка продажу припадає на такі бренди Amway: вітаміни, мінерали та дієтичні добавки NUTRILITE™, засоби по догляду за шкірою та декоративна косметика ARTISTRY™, системи очищення води eSpring™. Вся продукція поширюється через Незалежних підприємців Amway. Світовий обсяг продажу у 2014 році дозволив Amway очолити рейтинг компаній прямого продажу Global 100 за версією авторитетного американського журналу Direct Selling News. Щорічний обсяг продажу компанії включає в себе доходи від бізнесу прямого продажу та інших пов’язаних видів діяльності.
 
ТОВ «Емвей Україна» – 56-е офіційне представництво міжнародної компанії  прямого продажу Amway Corp., яке розпочало роботу у 2003 році. Головний офіс компанії розташований у Києві. Україна входить у десятку ключових ринків Amway. Обсяг продажу ТОВ «Емвей Україна» у 2015 році склав більше 1 млрд. грн. На кінець цього ж року з компанією співпрацювали понад 280 тис. Незалежних підприємців Amway та постійних клієнтів.
 
Стежте за новинами на news.amway.ua.