ЗРОСТАННЯ ГАЛУЗІ ПРЯМОГО ПРОДАЖУ ЗА РІК - МАЙЖЕ 30%

 

Український ринок прямого продажу завершив 2015 рік зі зростанням у 29,52%, що в абсолютних цифрах складає 5,33 млрд. грн. обороту без ПДВ. При цьому найбільш динамічним було зростання в першому півріччі 2015 року: +37% в першому і другому кварталах, +28,5% в третьому кварталі і +20% в четвертому кварталі.

За підсумками минулого року найвище зростання продажів - у Чернігівській (+49,9%) і Закарпатській областях (+48,3%), найбільше падіння - очікувано в Криму (-92,3%) і Луганській області (+4,5%).

«Економічна ситуація здійснює вирішальний вплив на торгівлю в Україні, і прямі продажі тут не виняток, - коментує підсумки 2015 року Голова Ради директорів Української асоціації прямого продажу Томаш Мурас. - Значна частина продукції наших підприємств надходить з США, з ЄС, валютний курс штовхає ціни вгору, а купівельна спроможність зростає не так швидко. Тому минулий рік - це постійний пошук компромісу між економічними реаліями і важливістю збереження масового покупця. Прямі продажі займають значну частку парфюмерно-косметичного ринку, засобів для чищення, товарів здорового харчування. Важливо, щоб споживачі могли дозволити собі і далі користуватися знайомими продуктами. Для цього всі учасники ринку оптимізують бізнес процеси і готові поступитися частиною прибутку, оскільки бачать в Україні перспективний ринок».

У 2015 році найкраще методом прямого продажу реалізовувалася декоративна косметика (+39%), догляд за тілом та обличчям (+33,5%)і особливо догляд за волоссям (+46%). Завдяки гнучкій ціновій політиці в 2015 році компанії прямих продажів змогли стати реальною альтернативою традиційному рітейлу, реалізуючи за доступнішими цінами шампуні, зубні пасти і т.п.

Галузь прямих продажів, яка представлена в Україні переважно глобальними компаніями, підтримує високі стандарти ведення бізнесу. У 2015 році бюджет України і місцеві бюджети отримали завдяки галузі більше 1 млрд. грн. податкових надходжень. Ще 3,2 млн. грн. були витрачені компаніями галузі на соціальні та благодійні проекти в Україні.

Станом на 1 січня 2016 року налічується понад 1 млн. діючих договорів між компаніями прямого продажу і дистриб'юторами.