ТОМАШ МУРАС: «ФОРМУВАННЯ СЕРЕДНЬОГО КЛАСУ ЗАБЕЗПЕЧИТЬ ПІДНЕСЕННЯ ЕКОНОМІКИ»

 

Для підйому української економікинеобхідно створити умови для формування середнього класу. Про це заявив Томаш Мурас, Голова Ради директорів Української асоціації прямого продажу (УАПП), під час конференції «Україна: час можливостей» на підтримку індивідуального підприємництва, мікро-, малого та середнього бізнесу в Україні, яка відбулась 18 листопада 2015 року в Києві. Організатором події виступила УАПП, що об’єднує компанії прямого продажу, бізнес яких спирається на підприємницьку ініціативу близько 50 тисяч зареєстрованих підприємців-фізичних осіб. У конференції взяли участь понад 250 людей– представників державних органів, бізнес-спільноти, провідних експертів та підприємців.

«Головний принцип підтримки підприємництва повинен бути, як у лікаря: не нашкодь. Я думаю, що одна з найважливіших проблем сьогодні полягає в тому, що підприємець боїться реєстрації та бюрократичних процедур, які ускладнюють початок і вихід із бізнесу, загрожують штрафами при порушенні складних правил. Необхідно разом докладати зусилля, щоб все стало просто, прозоро й зрозуміло», – прокоментував Томаш Мурас, Голова Ради директорів УАПП.

У рамках дискусії щодо реформ для малого бізнесу народний депутат і один із авторів ліберальної податкової реформи Михайло Кобцев зазначив: «Необхідно кардинально зменшитикількість податків в Україні, встановити обґрунтований рівень ПДВ, і щоб цей рівень не давав можливості для розвитку тіньової економічної діяльності. А основним компенсатором для бюджету може виступати детінізація економіки».

Директор податкового та юридичного департаменту KPMG в Україні Олег Чайка звернув увагу на те, що ініціативи підприємців щодо спрощення реєстраційних процедур частково знаходять відгук в уряді та парламенті, а от полегшення податкового навантаження на підприємців з мікродоходами особливої підтримки немає. «Водночас, у багатьох країнах Європи визначені мінімальні суми доходів, які не підлягають оподаткуванню: зокрема, у Франції – до 6011 євро на рік, в Іспанії – до 5151 євро на рік. Хотілося б, щоб Україна пішла цим шляхом, оскільки це дає відчутну підтримку на старті підприємницької діяльності. У перші місяці роботи підприємці не отримують великого прибутку й не зацікавлені реєструватися, оскільки будуть віддавати державі більшу частину того, що заробляють», – зазначив він.

Під час конференціїтакож були обговорені актуальні зміни на споживчому ринку, які впливають на підприємців малого бізнесу. Керівник відділу досліджень споживчих товарів компанії GfKUkraine Максим Машляківський зазначив, що «тенденція номер один – це раціональна поведінка споживача. Українці стали більше думати над тим, на що вони витрачають гроші. При цьому масового скочування в дешеві покупки ми не спостерігаємо. Врешті, люди прагнутимуть купувати адекватний товар за адекватною ціноюй шукати вигідну покупку. Важливість такого фактора, як якість, зростатиме». Втім, на думку експертів, споживач шукає не тільки оптимальне співвідношення ціна-якість, а й продукти, які приносять нові враження.

Разом з тим, в Україні і світі зростає роль нових технологій. Інтернет-торгівля, зокрема й мобільні продажі, динамічно розвивається. «Інтернет, соціальні медіа, мобільні технології повністю змінили характер спілкування. Зокрема, для галузі прямого продажу, яка завжди будувалася на особистому спілкуванні,нові технології відкривають додаткові перспективи. Попри очікування, технології не звужують, а навпаки – розширюють спілкування з покупцями», – прокоментував Томаш Мурас.

Щодо тенденцій у зміні ставлення до підприємництва, то відповідно до щорічного міжнародного дослідження GFK, «для українцівще більш важливим стає здоровий баланс “робота - особисте життя”. Люди прагнуть самостійно визначати свої цілі, графік роботи, аби більше часу присвячувати собі й своїм рідним. І це саме те, що прямий продаж пропонує вже протягом більше,ніж століття», – зазначив Томаш Мурас.