ПРЯМИЙ ПРОДАЖ В УКРАЇНІ: ПІДСУМКИ 2012 РОКУ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Сукупний річний обсяг продажів компаній, що входять в Українську асоціацію прямого продажу (УАПП), в 2012 році склав 4,46 мільярда гривень. Таким чином, індустрія прямого продажу успішно адаптувалася до змін українського податкового законодавства і зберегла свої обороти.

За даними УАПП, в 2012 році найбільш популярними категоріями товарів на ринку прямого продажу в Україні були засоби по догляду за обличчям і тілом, парфумерія та декоративна косметика.

За даними компанії Euromonitor International, у 2012 році 24% товарів ринку краси та догляду за собою (BPC-ринку) реалізується в Україні через канал прямого продажу.

Для BPC-ринку канал прямого продажу є ключовим у таких категоріях, як декоративна косметика (49%) та парфумерія (48%).

У цілому ринок товарів краси та догляду за собою виріс по відношенню до 2011 р. на 4%, за даними Euromonitor International.

У 2012 році більшість компаній прямого продажу почали виводити на український ринок нові категорії товарів, зокрема продукти харчування, товари для здоров'я, товари для дому, одяг, прикраси, книги, ігри. Більш того, на ринок вийшли нові міжнародні бренди, під якими дистриб'ютори реалізують не тільки товари, але також фінансові та освітні послуги.

Станом на кінець 2012 року компанії-члени Асоціації співпрацюють з 1,26 мільйона консультантів, дистриб'юторів і приватних підприємців, сприяючи розвитку їх незалежного бізнесу і збільшення доходів їх сімей.

Голова Ради директорів УАПП Олена Старкова прогнозує, що найближчими роками індустрія прямого продажу буде розвиватися за рахунок виходу на український ринок нових міжнародних компаній, зміцнення вітчизняних компаній прямого продажу, а також розширення існуючого асортименту товарів і послуг. "Компанії прямого продажу, що відкрили свої офіси в Україні, мають багаторічний досвід роботи як в умовах висококонкурентної економіки, так і в умовах економічної кризи, що робить ці компанії дуже стійкими. Цим пояснюється вихід на український ринок нових гравців навіть в період зниження інвестиційної привабливості регіону і підвищення ризиків", - вважає О.Старкова.

Подальше збільшення дистриб'юторів в індустрії буде прямо пов'язане з тим, наскільки українці будуть зацікавлені в розвитку власного бізнесу і наскільки реальним вони його бачать в нинішніх умовах. За даними Європейської асоціації прямого продажу, 80% підприємців отримують свій перший досвід бізнесу саме в сфері прямого продажу. На думку основних гравців ринку, на сьогодні в Україні чимало осіб зберігають високий інтерес до відкриття своєї справи з мінімальним стартовим капіталом. Але все ж існує необхідність більш активної підтримки малого бізнесу - насамперед, за рахунок стабільності правил ведення приватного бізнесу, зниження рівня залученості фіскальних органів в адміністративні питання і зменшення бюрократичного навантаження на підприємців.